Pennenvruchten.nl

“The self-styled intellectual who is impotent with pen and ink hungers to write history with sword and blood.” Eric Hoffer quotes (American Writer, 1902-1983)

Laten we het in Godsnaam gezellig houden! Uit het stoppen met roken blog: periode 2013

Sfeer
Wed 6 November 2013 20:39

Het sfeer op het blog.. .een hot topic. Maar wel een die naar mijn mening nooit eens goed wordt uitgesproken.

Wat is een precies een sfeer?

Een goede sfeer kan ontstaan doordat iedereen hetzelfde doel nastreeft, zij het op dit blog, op de voetbalvelden, op het werk, in het orkest, met zijn tweetjes, met het gezin etc. etc.

Naar mijn bescheiden mening kan een bepaalde sfeer nooit ALTIJD maar goed blijven, want botsingen zijn inherent aan de mens en aan het leven.
Want als 99 procent van de mensen naar links wil , maar 1 procent van de mensen wil naar rechts… nou… diegene die in die ene procent zit, , die wordt me dan door die mensen uit die 99 procent uitgekotst!

Ditzelfde patroon, het losbreken van de kudde en het daarom uitgekotst worden, dat herhaalt zich eigenlijk bijna altijd… en steeds op precies dezelfde wijze terwijl….
….als nu eens blijkt dat dat idee van die ene procent, dat-hele-naar-rechts-gaan, OOK eigenlijk toch wel een goed idee blijkt te zijn, dan wordt deze actie van zo’n koppige 1-procenter, in het begin meestal door iedereen maar een opruier, een uitslover en een klootzak gevonden, uiteindelijk toch wel vergeven.

Laat ik deze stelling nu even doortrekken naar de sfeer op dit stoppen met rokenblog.

Behoor ik nou omdat ik sommige dingen uitspreek (zoals dat rokers niet welkom zouden moeten zijn op niet-rokersbijeenkomsten) nou echt die ene procent die dwars ligt (wan zo voel ik dat soms best)?

Nee, want.. hoe graag ‘men’ wil dat je jezelf laat opdelen ‘kampen’ of ‘groepen’,IK laat mij niet meer opdelen in kampen (zie ook het filmpje hieronder)

Want is de mens
-voor naar links gaan of tegen naar links blijven gaan;
-voor Ajax of tegen Ajax;
-voor de pil of tegen de pil
-voor Obama of tegen Obama (of liever gezegd: zijn beleid
-voor veganisten of tegen veganisten
-voor het altijd maar je mening uiten of tegen het altijd maar je mening moeten uiten;
-voor het altijd maar lief voor je medemens zijn

of tegen…?

WAT als dat dat LAATSTE’tegen-zijn’ (het dus niet lief zijn tegen je medemens in dit geval de roker die niet welkom is op de niet-rokersmeetin) wel één goed doel bevordert (namelijk extra stimulans om toch te stoppen EN het niet in gevaar brengen van de net gestopen), dan was er uiteindelijk toch eigenlijk niets aan de hand?

En ja, dan spreek je uit dat je vindt dat de falers onder de stoppers (en dus rokers) eigenlijk niet op blije niet-rokers bijeenkomsten horen te komen, net zomin alcoholisten op een AA meeting thuishoren, … wie is de ander dat ik dat allemaal niet mag doen of zeggen?

Krijg ik dit hele blog over me heen! Discriminatie van de NIET-roker is het beklag!

Als je mensen dit soort dingen hoort roepen, dan moet je toch wel toegeven dat het toch steeds enger wordt Nederland?

Weet je wat, nu ik toch op de praatstoel zit, zal ik eens even verder gaan?

Zo worden we mensen, aan alle kanten en ook nog eens door iedereen vreselijk genaaid!
Dat zeg ik nu maar dat zeg ik al 10 jaar. De laatste tijd wordt het erger en ook steeds openlijker.

Zo van: “Ja? We fucken jullie. En? Wat ga je eraan doen?? ”

Rechters, dokters politici, bedrijven, bazen, sommige buitenlanders, kinderbescherming, pensioenfondsen, vleesmaffia, normale maffia, pedomaffia; ze komen steeds prominenter en negatiever in beeld en wat dat voor onze toekomst betekent… het belooft echt weinig goeds.

Maar wat zullen die dokters, rechters, politici etc etc tegen die mensen zeggen als wanneer ze de moed hebben om er iets van durven te zeggen?
Die zeggen dan, net als sommige blogleden hier dat je dan gewoon maar je bek moet houden, dat terwijl ze op datzelfde moment gewoon verder gaan met je bankrekening leeg te plunderen, je gezondheid te verwoesten, je pensioen te stelen (niet alleen die van jou maar ook van je kinderen).

“He, toe nou burgertjes, niet zo zeuren, hou het nou toch gewoon gezellig!!! roepen de krijtpakken/priestertabberts/politieuniformen/djellabaas in koor:

” Kwets ons bankdirecteuren/ politici/koningshuis/moslims/hindoes/christenen./rokers/ niet-rokers/ hetero’s/ homo’s/ toch niet zo met al die harde en beledigende en discriminerende woorden… !”

Ja, lekker makkelijk allemaal want de morele grenzen worden natuurlijk wel steeds meer verlegd zo; zolang we alles maar pikken en slikken, is er voor niets aan de hand. Althans voor hen niet. Maar wat gebeurt er met ons? Wat als de bom eens gaat barsten (want niet- uitspreken zorgt voor heel veel onderhuidse spanning)!

Krijgen we dan toch Argentijnse toestanden??

Worden dissidenten zoals ik dan net als de dissidenten in het Argentinie van Papa Maxima boven de open zee, het vliegtuig uitgeflikkerd?

Hier komt de reden dat ik denk dat je altijd moet spreken wanneer je dat op welk moment dat van binnen zo voelt… want als je maar lang genoeg wacht… is er ineens
-‘de internetcensuur wet’;
-de kwets-God-niet-wet,
– de beledig-ambtenaren-in-functie-niet wet
-de-wet-ter-bevordering-van-de-tolerantie jegens-buitenlanders/werkstelers Polen/ grijpgrage Bulgaren/of spreek-niet-over-oudevrouwtje -en tasjedieven-als-je-over -Marrokanen hebt- wet.

Generaliseer ik?

natuurlijk!

Maar…. mag ik?

Want dat is wat ik namelijk allemaal dagelijks lees, zie, voel en merk…en mag ik dat misschien uitspreken?

In mijn leven?

Omdat ik veel dingen aan den lijve heb meegmaakt en die ik dus, na lang beraad, ALS MIJN EIGEN waarheid zie en die ik dan ook wel eens aan de mens
wil delen??

Mag ik alsjeblieft ZEGGEN dat ik het hier op dit blog af en toe een stel ouwe-wijven-theeclub vind, en nog vaker een therapiegroep voor allerhande zichzelf als borderline patienten etalerende geestespatienten?

Je moet je als mens toch je ogen toch uit je kop schamen hoe sommigen zichzelf zo te kijk zetten?
Trouwens, ga er maar rustig van uit dat het beeld dat ze van zichzelf op dit blog schetsen, in de rauwe werkelijkheid nog 10 keer erger is dan ze ‘en plein publique ‘ en ook nog eens ongevraagd met de ander delen …
Ik vraag deze Mens: Waar is uw trots?
Ok… einde nu.
Was ik nu hard?
nee, kan nog veel harder wezen.
Ben ik nu gemeen?
nee, mijn hart is goed en alleen ik ben diegene die daarover oordeelt, en o ja, niet vergeten, mijn Creator.
Ben ik boos?
misschien, nou ja.. eigenlijk wel best wel een beetje ja…
want ik wil BEST van de mensen houden… maar sommige mensen maken het zo VERDOMD moeilijk….
Zo… klaar nu..
leuke sfeer creer ik weer vast met dit blog maar kan er niets aan doen,
…voelen die anderen die mij altijd wat verwijten ook eens hoe hun klaag-, zeik-, huilblogs op MIJ overkwamen al die tijd…
o zo
En nu, in de woorden van Hans Teeuwen…
Sfeer maken!!!
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Hans-Teeuwen-Soep/m1cz7skfbw31
en deze … voor het gemeenschappelijke

Want is de mens
-voor het naar links blijven gaan of tegen het naar -links blijven gaan;
-voor Ajax of tegen Ajax;
-voor de pil of tegen de pil
-voor Obama of tegen Obama (of liever gezegd: zijn beleid
-voor veganisten of tegen veganisten
-voor het altijd maar je mening uiten of tegen;
-voor het altijd maar lief voor je medemens zijn…

of tegen…?

WAT als dat laatste ‘tegen-zijn’ resulteert in een andere aanpak maar wel één die het oorspronkelijke en zelfde doel bevordert, dan was er uiteindelijk toch eigenlijk niets mis? Ook al gaat dat dan wel allemaal gepaard met een vuur dat al datgene wegbrandt dat NIET tot het gemeenschappelijke einddoel leidt.

En ja, dan spreek je wel eens uit dat je voor of tegen bepaalde mensen op bepaalde bijeenkomsten bent (niet dat ik dit bepalen kan..maar je wens uitspreken kan altijd)….

want wie is de ander dat ik dat allemaal niet mag doen of zeggen?

Het wordt verdorie toch steeds enger in Nederland?

Weet je wat, nu ik toch op de praatstoel zit, zal ik eens even verder gaan?

Mensen, word wakker, want we worden aan alle kanten en ook nog door iedereen genaaid! Dat zeg ik nu en dat zeg ik al 10 jaar.

Maar het wordt de laatste tijd elke dag erger en ook steeds meer openlijk.

Zo van: “Ja? En? Wat ga je eraan doen?? ”

Rechters, dokters politici, bedrijven, bazen, sommige buitenlanders, kinderbescherming, pensioenfondsen, vleesmaffia, normale maffia, pedomaffia; ze komen steeds prominenter en negatiever in beeld en wat dat voor onze toekomst betekent… het belooft echt weinig goeds.

Maar wat zullen die dokters, rechters, politici etc etc tegen die mensen zeggen als ze er iets van durevn te zeggen?
Die zeggen, net als sommige blogleden hier dat je gewoon maar je bek moet houden, dat ….
terwijl ze op datzelfde moment je bankrekening leegplunderen, je gezondheid verwoesten, je pensioen stelen (niet alleen die van jou maar ook van je kinderen).

“He, toe nou burgertjes, hou het nou toch gezellig!!! roepen de krijtpakken/priestertabberts/politieuniformen/djellabaas in koor:

” Kwets ons bankdirecteuren/ politici/koningshuis/moslims/hindoes/christenen./rokers/ niet-rokers/ hetero’s/ homo’s/ toch niet zo met al die harde woorden… !”

Ja, lekker makkelijk allemaal… want de grens wordt natuurlijk wel steeds meer verlegd zo; zolang we alles maar pikken en slikken, is er niets aan de hand… voor hen dan. Maar wat als de bom eens gaat barsten(want niet- uitspreken zorgt voor heel veel spanning)! Krijgen we dan Argentijnse toestanden?? Worden dissidenten dan net als de dissidenten in het Argentinie van Papa Maxima boven de open zee, het vliegtuig uitgeflikkerd?

Hier komt de reden dat ik denk dat je altijd moet spreken wanneer je dat op welk moment dat van binnen zo voelt… want als je maar lang genoeg wacht… is er ineens de
-de internetcensuur wet;
-de kwets-God-niet-wet;
-de beledig-ambtenaren-in-functie-niet wet;
-de-wet-ter-bevordering-van-de-tolerantie jegens-buitenlanders- oftewel-werkstelers -als -Polen-en-spreek-niet-over-oudevrouwtjes -en tasjedieven-
als-je-het-over -Marrokanen hebt- wet.

Generaliseer ik?
natuurlijk!

Maar…. mag ik?
In mijn leven?

Omdat ik veel dingen van deze dingen aan den lijve heb meegmaakt (de werkstelende Pool de Marrokaanse tasjesief, de internetcensuur) ben ik die inmiddels ALS MIJN EIGEN waarheid gaan beschouwen. Mag ik dan ook eens met mijn medemens delen??

Mag ik hier ook alsjeblieft ZEGGEN dat ik het hier op dit stoppen met roken blog af en toe een stel ouwe-wijven-op een theeclub vind, en nog vaker een therapiegroep voor allerhande zichzelf als borderline patienten etalerende geestespatienten?

Zo, ik heb het weer gezegd num. klaar nu..

leuke sfeer creer ik weer vast met dit blog maar kan er niets aan doen,

…voelen die anderen die mij altijd dingen verwijten ook eens hoe hun klaag-, zeik-, huilblogs op MIJ overkwamen al die tijd…

Lekker Puh!

En nu, in de woorden van Hans Teeuwen…

Sfeer maken!!!
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Hans-Teeuwen-Soep/m1cz7skfbw31

en deze video dan die toch weer een beetje verbinding moet zorgen

Bovenstaande blog was naar aanleding van onderstaande politiek incorrecte rookblog.

Wed 6 November 2013 01:06

Als @Corneliei voorstelt bepaalde materie achter de gesloten deuren van persoonlijke berichtjes te houden…. dan schiet ik automatisch in de rebel-stand: niet om @Corneliei, want dat is verder een schat die ook maar de lieve vrede wil bewaren, maar toch, het gebeurt; juist omdat er ‘iets’ blijkbaar (of schijnbaar) niet in het openbaar besproken mag worden.

Mag ik dit blog even herinneren aan het feit dat er zijn mensen vermoord (ik noem een Theo van Gogh, een Pim fortuyn, Maarten van Traa en hoogstwaarschijnlijk ook Pamela Hemelrijk)vanwege hun mening (middels gesproken of geschreven woord)?

Let wel, dit waren mensen die slecht WOORDEN gebruikten, geen mensen die geweld gebruikten, geen mensen die iemand pesten (nou ja, misschien deed Theo van Gogh dat wel een beetje met dat ‘geitenneuker’ , maar kom op, wees dan een beetje een volwassen moslim en haal je schouders op: steek niet meteen een mes in iemand buik!).

‘The Freedom to shock en to offend’ noemt een andere (Goddank nog levende)vrijheidsstrijder Micha Kat.

En daar ben ik het geheel mee eens. Althans mits je mening een basis heeft in de waarheid of in ieder geval, dat iets de waarheid is voor JOU(en dus geen aperte en dus geen voor ieder ‘normaal’ denkend mens duidelijke leugen).

Als je maar redelijk beschaafd blijft in je woordkeuze en je stemvolume tot het betamelijke begrenst, dan mag je mijns inziens zeggen wat je wilt…. ook al voelt je toehoorder zich beledigd. door wat je zegt, want dat is in feite niet jouw probleem maar dat van de toehoorder.Ken je trouwens die uitspraak: Iemand kan je niet kwetsen dan als jij datzelf toestaat?

Met de slagzin ‘Tendentieus,ongefundeeerd en onnodig kwetsend’
is het weblog Geenstijl groot geworden. Was dat geen vreselijk ordinair blog? Zeker. Seksistisch toch ook? Nou! Grappig? Vaak wel, maar, en dat is het leuke… ze zouden niet zo groot kunnen worden (geworden zijn) als hun artikelen niet tenminste enige worteltjes hadden in de waarheid, ook al reiken deze niet tot in de grond maar slecht tot in de onderbuik.

De schrijvers van dit ‘shockblog’ Geenstijl beginnen nu eindelijk ook steeds meer de volledige waarheid te brengen, omdat heden ten dage de waarheid nu eenmaal steeds hipper en cooler wordt: juist omdat iedereen het zo beu is door alles en iedereen voorgelogen te worden. Dit is pas na 10 jaar dat die andere website,klokkenluideronline.is,
al veel eerder ‘de harde waarheid’ bracht, hoe moeilijk die ook soms te verteren was. En ook al wordt de waarheid bij Geenstijl nog bedolven door sex , sideissues of- en dat is vaker met de diersoort de mens: pas nadat duidelijk is dat hij of zij de steun van het ‘gesundes volksempfinden’ hebben- durft men de waarheid pas te brengen en ook nog op een niet directe manier want direct de hele waarheid, dat gaat sommigen weer te snel.
De andere weg (eigenlijk al te laat) is de weg van inkeer: pas na strenge vermaningen van het publiek dat het niet of niet de hele waarheid heeft gebracht, doet men besluiten toch maar voor de moeilijkere waarheid te gaan dan voor de makkelijke leugen.

Nu over het stopmetrokenblog’

Ik zou ook de ballen willen hebben zoals @Joydlr, die blijkbaar heeft. Want die moet je wel hebben als je bepaalde mensen gewoon voor ‘dramaqueen uitscheldt
….. maar die ballen ,die heb ik niet….
maar ik wil ze wel! Want ik ben het namelijk volledig met haar eens!

Wil nog wel wat zeggen, maar kan het, vanwege een raar misplaatst innerlijke beschaafdheid, maar moeilijk uit mijn bek krijgen:
Ik-krijg-spontaan-braakneigingen-bij-al-die plaatjes-van-beren-en-katten.. vooral die die je willen omarmen;

…zou ook verder willen zeggen dat ik die mensen die het helpen van rokende medemens als hun voornaamste levenswerk zien, een beetje triest vind (behalve @Admin, want dat is namelijk wel een echte held). Wat voor niet-spannend leven moet je hebben als je leven ineenstort omdat sommige rekels maar niet willen zeggen wat je graag wil horen op dit blog? Hoe gek ben je als je dit ziet als een soort ondankbaarheid omdat die persoon wel toevallig voor iedereen altijd heeft klaargestaan.

So fucking what!

Kan ik het helpen dat sommige personen, behalve de persoonlijkheid op dit blog, verder totaal geen persoonlijkheid lijken te hebben? Dat moet toch wel? Anders hang je toch niet je hele persoonlijkheid aan het feit dat je hier op dit blog altijd voor iedereen klaar staat en dat men aldus maar meer respect voor iemand dient te hebben? Nou… respect.. ja respect voor de kwantiteit aan troostrijke woorden misschien..niet zozeer voor de kwaliteit ervan

…zou ook nog willen zeggen dat ik aantijgingen van ene meneer Visser jegens mij, ver naast mij neerleg; want…ik zou er niet voor ‘bepaalde mensen geweest zijn’. NEEN, IK WAS INDERDAAD NIET VOOR ELKE SCHEET, BOER, KAT, HOND, RELATIE AAN. RELATIE UIT,PLAATJE HIER PLAATJE DAAR, ZIEKTE ZUS, ZIEKTE ZO,
aanwezig nee… heb GVD ook nog een leven naast dit blog… in tegenstelling blijkbaar tot andere mensen…
En in het begin heb ik diegene altijd geholpen… ook al ging dat al snel een beetje tegen mijn innerlijk gevoel in… maar goed… je moet wel eens wat in je leven….

En oh ja, @Silvershadow, ik vind dat meetingen inderdaad enkel voor mensen open moet staan voor mensen die zijn gestopt met roken… want dat was toch ‘the whole point’??

Stel je anders deze situatie even voor:
“Hallo, ik ben vegetarier…. kom op , laten we wat eten, barbecuen of toch maar de steakhouse op de hoek”
“Hoi hoi, ik ben net geheelonthouder geworden.. ,laten we dat maar eens snel gaan vieren met een biertje in de kroeg!”
“Ah, fijn zeg, dat we de oorlog hebben overleefd.. laten we eens kijken wie van ons wiens gezicht ons niet bevalt, kunnen we die toch nog even afmaken…..

Nee, natuurlijk @Silvershadow, kan ik niemand verbieden op een meeting te komen, noch verbieden ergens anders naar toe te komen… maar ik kan WEL MIJN MENING GEVEN.. en die is dus zoals ik net geschetst heb: Rook je? Vind ik je in dat opzicht een watje maar misschien in andere opzichten wel weer geweldig..

Rokers zijn weer welkom op andere meetingen dan waar het ‘niet roken’ NIET de reden an sich was dat we elkaar uberhaupt ooit ‘ont- moet hadden.

Begin trouwens nu ook steeds meer te vrezen voor die meeting.. want ja… hebben we, behalve het niet roken, uberhaupt wel een connectie??
Ik weet dat ik die klik bij sommigen best wel zal hebben… maar bij de anderen? Misschien is zo’n meeting wel een heel slecht idee… maar zeker als iedereen, dus dan bedoel ik ook de niet gestopten mogen komen… want…zeg nou zelf:

“Ha gezellig hoor, al die bekende mensen, hou die gedachte vast… ga ik effe een peukie doen buiten….”

Heb ik nog meer op mijn lever?
Nou eigenlijk niet…
hoop alleen niet dat niemand nou meer plaatjes durft te gebruiken waarin omhelzende beren of katten te zien zijn…
want ook al heb ik daar een aversie tegen..
(misschien wel omdat ik een vanuit vroeger een ‘berentrauma’ heb?? Of juist een kattentrauma omdat hij mijn knuffelbeer heeft kapotgenageld?)
…dat moet mijn medeblogger aan zijn of haar gat kunnen roesten….

Laat niemand zich iets van mij aantrekken…
doe ik namelijk ook niet van jullie

Toi toi toi :thumbs_up:

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op februari 20, 2015 door en getagd als , , , .
